arbetslös

Nu var det länge sen jag var in och jobba. Kan inte de ringa efter mig snart. Nån kan väl va ledíg eller sjuk ( fast inte vill jag det heller). Det börjar bli lite drygt tycker jag. Tänk när mina 75 dagar är slut och jag måste säga nej när de ringer och vill att jag ska arbeta. Då blir jag helt tokig alltså. Nää, jag får komma på det där ni vet som ingen annan kommit på och göra mig stora pengar. Hehehe!!
Visst, jag har  mycket att pyssla med som idag tex. är jag hundvakt för Jennie skulle ha 80 pers på julbord. Då får Liten vara hos mormor. Jag älskar att pyssla men jag kan väl inte pyssla jämt heller.
Man vill ha det där sociala med arbetskompisar, rutiner osv. Gaahh!!!
Nä , det är väl inget annat än att gå och äta lite igen. De andra i familjen kommer snart hem och vill ha lite mat. Och det tycker jag är tråkigt. Att laga och planera denna evinnerliga vardagsmat menar jag.  Kommer det nån och man ska ha lite fest är det helt annat. 
Idag var jag en riktig gnällspik men man måste få vara det nångång också.

Hare´bra tills nästa gång.

 

Kommentarer
Postat av: Mille

Mammas bak luktar bäst...eller hur?

Klart man vill ha ett avlönat jobb oxå brevid alla de andra. Ja, vi kanske ska slå våra blöta huvuden ihop ;-) Jag tror jag har en idè, Sickan

...Ringmäjsen...Kraaaaam

2008-12-05 @ 16:45:21
URL: http://mullemoose.blogg.se/
Postat av: Empan

jag vill också ha den där linda fläta knyt boken som mullemoos har köpt sig, det är en bra julklapp ! :), den finns på panduro vet ja´.

2008-12-09 @ 19:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0