Pappa Einar

I onsdags begravde jag och mina bröder vår  käre pappa Einar. En far som sett och prövat på mycket.
När jag var ung på livet skulle jag också ut på Container fartyg och upptäcka världen. Jag var på G ett par gånger men vågade aldrig ta klivet. Vilket jag kan ångra ibland.

Pappa har jobbar som  gruvarbetare i Kiruna, jobbat på eller säger man i u-båt, Radiotelegrafist och klättrat i master, Telegrafist på stora båtar och åkt runt på vårt  klot och sett många länder.
Det var spännande när han kom hem med presenter som ingen annan kompis kunde få tag i. 
Han var han borta så mycket  så det var att lära känna honom på nytt när han kom hem. Det hände att jag fick följa med på kortare turer (då var jag lite äldre) och det var sååå spännande.
Att vi flyttade till Värmland berodde på att han fick en tjänst som lärare och här blev vi kvar. Tack o lov för det!!
På äldre  dar ville han flytta neröver Sverige och hamnade i Falkenberg.
Men nu finns han inte längre och det är sorgligt men... "Thats life"...
Ingen lever för evigt.

Kram...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint skrivet.

Kram/Linda

2009-05-12 @ 09:58:41
URL: http://ligunnarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0